Nu lăsa pregătirea lingvistică să stea în calea business-ului tău

   Certificarea într-o limbă specializată este un trend aflat în ascensiune în mediul de afaceri, datorat globalizării și a mobilității care oferă oportunități multiple de extindere internațională. Dacă îți proiectezi deja planul de afaceri în alte țări sau doar ești în faza incipientă, un detaliu pe care mulți nu îl iau în considerare este limbajul specializat pe care ar trebui să îl stăpânești în cel puțin o limbă de circulație internațională.

            Programul unui antreprenor, CEO, manager este mereu aglomerat, știm. De aceea, pentru evitarea neînțelegerilor și a situațiilor neplăcute în care te vezi nevoit să explici cu ajutorul gesticii excesive, este indicat să urmezi un curs de specializare care să te familiarizeze cu termenii din domeniul în care activezi. Cursurile special adresate mediului de business sunt flexibile și trainerii lingvistici au pregătirea necesară pentru a te ajuta să te familiarizezi atât cu vocabularul, cât și cu diferitele situații care pot apărea într-o întâlnire de afaceri. Astfel, cu experiența ta și pregătirea trainer-ului vei reuși, într-o perioadă scurtă, să înveți limbajul specializat care să îți acorde autoritate în întâlnirile cu partenerii, investitorii sau clienții străini.

             Dacă nu ești convins de utilitatea unei certificări în cel puțin o limbă specializată, mai jos găsești câteva dintre cele mai bune motive care să te convingă:

          1. Cunoștințele generale într-o limbă străină sunt utile în afaceri, DAR momentele cheie care încheie o afacere și discuțiile despre temele specifice legate de domeniul de activitate necesită cunoștințe avansate care să îți ofere lejeritate în exprimare și siguranța necesară pentru a expune punctele forte ale companiei. Prea puțin vor conta calitatea serviciilor și beneficiile unui parteneriat dacă nu le vei putea expune concis și convingător.

          2. Perfecționarea unei limbi solicită timp, DAR pe termen lung, aceasta reprezintă un atu care va crea o imagine personală și profesională pozitivă. Oamenii aleg să facă afaceri cu cei cu care relaționează eficient, iar conversațiile greoaie pot reprezenta un impediment în încheierea unei contract profitabil. Asigură-te că ai în kit-ul tău toate atuurile de care ai putea avea nevoie pentru ca afacerea ta să se bucure de succes.

          3. Translatorii sunt o soluție eficientă, DAR poate deveni inconfortabil, cu precădere atunci când te vei afla în poziția de a relaționa prin intermediul telefonului pentru clarificarea unor detalii minore. Mai mult decât atât, dicutând direct, ai certitudinea unui impact imediat și personal asupra partenerului de conversație, astfel încât vei putea crea o relație de business caldă, bazată pe încredere.

          4. Începutul poate fi mai dificil, DAR toate acțiunile pe care le întreprinzi pentru a asigura fluiditatea colaborării oferă garanție partenerului de afaceri, demonstrându-i implicare, devotament și profesionalim. Aceste 3 calități sunt apreciate în orice business, astfel încât, vei construi companiei o reputațiecare să îi garanteze succesul.

            Orice proces de învățare necesită efort și motivare, însă, specializarea într-o limbă străină este cu atât mai ușoară cu cât cursantul are un bagaj de cunoștințe preexistent care îl va ajuta în memorare și în conversație.