Tu cum câștigi atenția cursanților la ore?

Procesul didactic implică o serie de startegii direct dependente de cadrul în care este realizat și de persoana care facilitează cursul. Elementele de management al clasei se stabilesc în urma unei radiografii psihologice a cursanților tăi, care să determine nevoile acestora, expectanțele și background-ul educațional. Cumulul de informații va fi analizat în detaliu de către profesor pentru a se stabili strategiile optime care să faciliteze acumularea de informații, să favorizeze un comportament dezirabil în timpul orelor și să contribuie la dezvoltarea unor noi competențe. 

 Flexibilitatea profesorului și varietatea metodelor de predare sunt elemente de bază în planificarea organigramei, în special atunci când materia permite acest lucru. Predarea cursurilor de limbă îți oferă posibilitatea de a aplica o serie de strategii care să mențină interesul cursantului și să îl coopteze în activități dinamice de învățare. Nivelul de pregătire și vârsta cursanților te poate influența în stabilirea factorilor de gestionare a clasei și independent de elementele organizaționale, există o serie de factori aplicabili în orice context educațional:

Aplică primul pas în hipnoză

Încurajarea elevilor să se concentreze pe un singur obiectiv, respectiv formularea cerinței în mod clar și simplu îi va determina să acționeze în consecință. Pentru ca această strategie să aibă un rezultat optim este indicat să începi cu o acțiune pe care cursanții – sau mare parte din ei – deja o întreprind. Un exemplu în acest sens este una dintre cele mai comune situații: câștigarea atenției publicului și începerea orei. Mulți dintre profesori încep ora cu o serie de cerințe care creează agitație în clasă, obținând efectul contrar celui dorit.

 Cu toate că procesul pare lung, eficiența sa este cu mult mai mare decât metoda clasică în care elevilor le erau dictate așteptările profesorului: Nu vorbiți, fiți atenți, deschideți cartea la pagina 54 și citiți în liniște textul. Rezultatul se traduce în întreruperi nenumărate și întrebări din partea elevilor întrucât nu au putut înțelege cerințele din cauza zgomotului din clasă și a cerințelor prea multe. Repetarea și explicațiile adiționale duc la prelungirea timpului și la ineficiența orei. 

Anticipează problemele și fii creativ

Profesorii au în față, de cele mai multe ori, un public tânăr a cărui atenție este dificil de menținut, iar anticiparea situațiilor provocatoare determină succesul orei. Creativitatea este una dintre calitățile studenților, iar folosirea acesteia pentru întreruperea orei nu trebuie pedepsită sau judecată, întrucât elevii vor asimila procesul creativ cu un aspect negativ. Câștigarea respectului cursanților și menținerea atenției acestora este determinată de dinamica orelor și flexibilitatea ta în clasă. În cazul cursurilor de limbă, elevii au tendința de a căuta expresii cu semnificații diferite în fiecare limbă pentru amuzamentul clasei. O strategie indicată este transformarea acestei situații într-un proces de învățare, folosind același ton utilizat de către student. Învățarea unei limbi poate fi un proces plăcut, însă este nevoie de tact și o bună cunoaștere a dinamicii clasei.

Schimbă tonul orei

Cursurile de limbă pot fi plictisitoare pentru elevi, în special în orele de semantică și gramatică. Reacțiile cursanților pot fi adesea impulsive, iar încercarea de a estompa printr-un comportament disciplinar agresiv va crea răzvrătire în rândul elevilor. Cea mai bună strategie este inițierea unor jocuri recapitulative care să îi ajute pe elevi să memoreze noile informații și să îi scoată din starea de plictiseală. Cinci minute de jocuri educaționale îi va ajuta să înțeleagă următoarele informații și îți va câștiga timp pentru a termina de predat materia pentru cursul respectiv.

 Așadar, ține minte faptul că managementul clasei eficient este determinat de implicarea profesorului, de pregătirea acestui și gradul de înțelegere al cursanților săi.

 

Referințe:

https://www.edutopia.org/blog/big-and-small-classroom-management-strategies-todd-finley?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow