Antreprenorii aleg să fie bilingvi dincolo de motivele evidente

Nevoia de a relaționa eficient cu clienții și partenerii străini îi determină pe antreprenori să urmeze cursuri lingvistice care să îi ajute în procesul de învățare sau perfecționare a cel puțin unei limbi de circulație internațională. Datorită globalizării, antreprenorii români investesc mai mult decât oricând în calitatea relației pe care o construiesc cu furnizorii și prospecții din străinătate, iar învățarea unei limbi specializate reprezintă unul dintre eforturile pe care le fac în acest sens.

Comunicarea eficientă cu partenerii aflați înafara granițelor este un element important care i-a determinat pe antreprenori să urmeze cursurile de limbă, însă aceștia au evaluat orele ca fiind utile din mai multe motive:

Învățarea unei limbi străine consolidează abilitățile mentale de structurare logică a mesajului

Crearea unui sistem de învățare sau de aprofundare, împreună cu profesorul de limbă, îți va forma un nou mecanism de gândire. Fiecare antreprenor urmează o rutină de analiză și decizie formată pe baza experiențelor precedente, iar adaptarea la noi sisteme impuse de învățarea unei limbi te va forța să le reevaluezi pe cele vechi. Acest lucru îți va oferi noi perspective asupra vieții personale și profesionale, astfel încât vei putea descoperi oportunități de relaționare cu clienții și cu prospecții. Mai mult decât atât, noul sistem te va ajuta să îți ajustezi percepțiile și să răspunzi prompt și eficient noilor provocări, livrând eficient și conform cerințelor impuse.

Învățarea unei limbi străine te provoacă să ieși din zona de confort

Modulele de învățare sunt create pentru a da valoare măsurabilă și calitativă cunoștințelor acumulate. Acest proces educă cursantul să fie perceptiv la mediul care îl înconjoară ca să poată acumula cât mai multe informații într-o perioadă scurtă, obligându-l să le folosească în public. Conversația într-o limbă nouă este o sarcină dificilă întrucât te determină să ieși din zona de confort și să te expui printr-o pronunție imperfectă și prin folosirea unei gramatici deficitare. Preluarea procesului și transpunere al acestuia în mediul business te va ajuta să accepți provocări neexplorate de competitori pe piață și să accesezi noi resurse financiare.

Învățarea unei limbi străine te va ajuta în formarea unui network diversificat

În funcție de limba pe care o înveți, poți ajunge să îți dublezi procentul de persoane cu care comunici în mediul business și astfel vei crea un cerc influent în jurul afacerii tale. Globalizarea permite formarea de contacte peste tot în lume, deci te vei putea extinde oriunde există oportunități și în oricare ramură economică vei dori să investești. Independent de mediul în care activezi, există un top al celor mai vorbite limbi de pe Glob recomandate pentru orice antreprenor; două dintre acestea sunt engleza și franceza.

Calitatea de a fi bilingv le oferă prospecților siguranța că ești un comunicator eficient, perseverent, care se dedică angajamentului pe care și l-a asumat. Aceste caracteristici sunt apreciate ca fiind indispensabile într-o relație de afaceri, ceea ce îți va oferi mai multe șanse de reușită, mai multă expunere și garanția succesului în afaceri.