Performanța la job depinde și de exersarea limbii engleze specializate

Într-o societate dinamică, elementele care te fac să fii competitor pe piața muncii sunt, printre altele, învățarea continuă și perfecționarea. O atitudine pozitivă orientată către dezvoltarea profesională îți va oferi posibilitatea de a profita de oportunități precum avansarea, preluarea de noi responsabilități, bonusuri sau relocare. În acest sens, un vocabular specializat te va ajuta să gestionezi, în mod eficient, activitățile profesionale, iar prin construirea vocabularului comun vei avea diponibilitatea de a discuta relaxat, focusându-te pe scopul discuției.

Atunci când te-ai hotărât că ai nevoie de cusuri de specializare, pe baza motivelor pe care le-am enumerat și aici, trebuie să ții cont de 4 aspecte:

1.Vocabular și terminologie

Comunicarea în afaceri necesită un limbaj specializat pentru menținerea competenței și eficienței ridicate la nivel organizațional, astfel încât este important să urmezi cursuri care să îți permită să aduci plus valoare în cadrul companiei. Cu toate acestea, evită să folosești termeni tehnici în mod repetat în conversațiile de afaceri dacă nu este contextul potrivit. Adeseori, un vocabular specializat poate părea rigid pentru interlocutor, în special dacă scopul întâlnirii de business a fost atins.

2. Accente și influențe

O provocare întâlnită la cei care urmează cursurile de limbă engleză este accentul pe care îl au în momentul în care conversează. Influențele zonelor de proveniență pot fi un punct slab pentru orice cursant când vine vorba de accentul curat pe care își doresc să-l obțină. Învățarea activă a vocabularului de business și introducerea acestuia în conversațiile dese îl vor îmbunătăți treptat, ca într-un final să devină insesizabil.

3. Emiterea mesajelor clare

Există diferite situații în care angajații, în special cei aflați în poziții de conducere, sunt nevoiți să transmită mesaje clare către subordonații săi. Într-o companie în care limba comună este engleza, eficiența mesajului este dată de capacitatea de a avea o formulare concisă, folosind vocabularul specializat. Acest lucru are drept efect direcționarea și ghidarea angajaților spre realizarea, cu succes, a obiectivelor organizaționale. De asemenea, un manager sau CEO va întâlni situații în care va susține prezentări, seminarii, briefing-uri sau programe de formare pentru clienți și angajați, activități unde este necesar un nivel avansat al limbii engleze specializate.

4. Coerența în transmiterea mesajelor

Un element crucial în transmiterea mesajelor este coerența în vorbire și în scris. Atunci când te vei afla în poziția de a trimite un e-mail unui client important sau de a purta o conversație telefonică, modul în care expui ideile determină rezultatele în business. Învățarea unui limbaj specializat este definitoriu pentru îndeplinirea cu succes a obiectivelor organizaționale.  

 Oricare ar fi domeniul profesional de care aparții, folosirea corectă a termenilor și utilizarea cuvintelor în contextele potrivite va da plus valoare muncii tale în companie. Menținerea unei conversații relaxate într-o limbă străină și crearea unui mediu de lucru eficient reprezintă calități importante ale angajaților, factori pe care angajatorii le apreciează și premiază. Întrucât engleza este una dintre cele mai vorbite limbi de pe Pământ, folosirea eficientă a acesteia este absolut necesară în mediul profesional, motiv pentru care este importantă stăpânirea unui nivel avansat de cunoștințe.

 

  Referințe:

http://fareedsiddiqui.expertscolumn.com/article/importance-vocabulary-building-business-english-communication